30 mars 2013

Tiden snurrar på, nu är det påskafton. Idag vaknade jag före solen, hoppas verkligen att den masar sig upp snart. Allt går så mycket lättare när solen skiner! Tyvärr svider det i halsen, och halsen känns lite skrovlig, men jag hoppas det försvinner allt eftersom kroppen vaknar till på riktigt.

Ute på torkvindan hänger gårdagens tvätt, jag pulsade glad i hågen ut med den, och det kändes som ett riktigt vårtecken att kunna hänga ute. Men sen glömde jag förstås bort att ta in den igen, så det får jag se till att göra idag istället.

Jag har musicerat lite i arla morgonstund, var faktiskt sugen på det, trots den tidiga timmen. ”Plånkade” på den vårvals jag preseterade häromdagen. Inte tror jag att det är nån riktig hitlåt, men trallvänlig och enkel är den, och har bitit sig fast i min skalle. Vi får väl se vad mina spelkompisar säger, om den platsar i dansprogrammet. Det är ju kul att förnya sig lite emellanåt. Har också övat lite på de låtar som jag vet ska vara med på kommande musikcafé, där spelmanslag och kör ska samarbeta. Nästa söndag ska vi öva tillsammans med dem, och sen söndagen därpå är det dags för själva framträdandet.

Igår rullade jag köttbullar i parti och minut, nu ska jag fortsätta laga lite mera mat, hann inte med det igår för det bar iväg ut på andra äventyr. Bland annat tog vi med oss några vänner och åkte till grannbyn för att äta av hotellets lunchbuffé. Det var nämligen så att det en dag för rätt länge sen låg ett brev i vår postlåda som var adresserat till sambon. När han öppnade fann han ett presentkort gällande två stycken helgluncher på hotellet, detta som tack för att han hjälpt till att dra upp en bil som kört i diket efter en skogsbilväg. Nu kom vi plötsligt på att långfredagen kunde vara en lämplig dag att använda detta presentkort, och så blev det. På menyn fanns kycklingklubbor, köttbullar, ostgratinerade fläskkotletter mm. Vi lät oss väl smaka och avrundade det hela med kaffe och påskbakelse. Tämligen dästa återvände vi till hemmets lugna vrå!

Idag ska det väl också klämmas in ett melodikryss, mera umgänge med goda vänner och förstås en hel del ätning. Inte allt för sent får det bli, eftersom vi ska ge oss ut på en resa rätt tidigt imorgon, men det får jag berätta mera om då. Nu skriker magen att det är hög tid för frukost, så det får bli lite kylskåpsinventering för att se vad jag kan skrapa ihop.

 

Kommentera

