31 mars 2013

En dag är här. Idag vaknar nog många med bultande skalle efter att ha firat att Leksand är klara för elitserien. Ishallen bubblade som en kokande gryta, det hade säkert varit fantastiskt att vara där och uppleva stämningen. Jag var inte där för jag var här, hemma på ”farmen”. Det var påskafton, vanligen brukar det innebära en hel del smaskens på matbordet, men igår blev det mest kaffe med dopp. Sambon ägnade sig åt att fylla år, ingen jämnare bemärkelsedag, ja jämn var den för all del, men inte någon av de man firar lite mer ordentligt. Dock kom och gick det kompisar som var kaffesugna mest hela dagen, och det är ju trevligt. Förutom då att det inte blev nån riktig rätsida på själva matintaget.

Nu har också sommartiden inträtt. Ett fasligt vridande på klockor vidtar, och ett visst mått av förvirrning… Få se nu, har jag ställt om den där klocka eller ej – och vilka klockor ställer om sig själv… Det är ju standard varje år att man inte har riktigt full koll. Dator och telefon är i alla fall överens, och jag har lyckats lärt mig att de ställer om sig själva, så jag tror åtminstone att jag är i fas med tiden.

Idag ska jag packa ihop mig och två katter och åka söderut till yngsta dottern för att hälsa på lite, och återlämna ett par missar. De har varit här i hela två månader, men nu bär det iväg hem igen. Säkert blir både katter och deras matte väldigt glada av att återse varandra igen. Lite tomt blir det här, men samtidigt skönt. Fortfarande finns ju två andra katter kvar, och så lilla fröken hund då, så det blir nog full fart i alla fall.

Jag vaknade inte med bultande skalle, men väl med bultande tumme. Jag råkade nämligen skära mig på folien i en creme fraichburk igår, hur man nu lyckas med det… Ett skapligt snitt rakt över höger tumme, och det blödde som bara den. Inget allvarligare förstås, men ont gör det. Hoppas två dagars husmorssemester ska göra att det hinner läka ihop innan det är dags för jobb igen på tisdag.

Men nu får jag sätta fart, har nämligen en tid att passa, så det gäller att överraska mig själv med att komma iväg i tid för en gångs skull – och en hel del finns på ”göralistan” innan jag är klar för avfärd.

Kommentera

