5 april 2013

Säkra vårtecken har skådats idag – tranor, gäss och en sångsvan har landat på en åker. Dessutom har åkmadrasserna plockats undan på skolan och hopprepen kommit fram. Jo men, det är vår på gång! Äntligen! Fast det går långsamt.

Denna fredag tillbringades till viss del i kyrkan med underhållning av fantastiske Peter. Upptäckte av en slump vad som var på gång, och bestämde mig raskt att ”rymma” ifrån jobbet för att ta tillfället i akt att vara med på dagens sopplunch. En gång i månaden bjuder kyrkan in till sopplunch, men vanligtvis har jag ingen möjlighet att vara med, eftersom det är den tid när det är körigast på jobbet. Idag, när det var påsklov för ungarna, och jag egentligen redan hade jobbat mer än jag skulle den här veckan, passade det utmärkt att göra ett besök. Trevligt sällskap, god soppa serverades och så dessutom förstklassig underhållning. Inte dumt alls! Varken jag eller de andra besökarna ville gå därifrån i första taget. Vissa människor är naturbegåvningar, det är bara att inse. Önskar jag vore en sådan, men tyvärr är jag inte så lyckligt lottad, utan en vanlig medelmåtta inom de flesta områden, men jag har åtminstone begåvats med glädjen att kunna uppskatta och njuta av andras färdigheter. Det är inte alla som kan det minsann.

Nu återstår inte mycket av den här dagen. Snart är det lördag och ett nytt melodikryss, en av veckans höjdpunkter! Dags att samla krafter för nya utmaningar. Godnatt!

 

Kommentera

