8 april 2013

Ja, nu är det måndagmorgon igen, helgen har gått med svindlande fart. Eller åtminstone känns det så, fast i verkligheten har förstås minuter och sekunder tickat på i sin vanliga fart. Nu är det i alla fall dags att krypa i arbetsuniformen igen och hälsa alla ungar välkomna tillbaka efter deras påsklov. Måndagar brukar alltid vara lite speciella, och så här första dagen efter ett längre lov får vi nog vara beredda på att barnen är extra intensiva, innan de kommer in i de vanliga rutinerna igen.

Än så länge är det grått, ingen sol, men jag hoppas den vaknar till fram på dagen. Gosse vad jag längtar efter att våren ska få ordentligt fäste i tillvaron. Nu är det väl hög tid när vi är inne i april?!

Igår kändes det som om hela vårt samhälle stannat upp i tillvaron på grund av en verkligt sorglig händelse här. Hela byn är som förlamad på något sätt, och vi lider alla med de närmast anhöriga. Tänk så många gånger jag önskat att jag kunnat vrida klockan tillbaka och göra gjort ogjort, eller tvärt om. Det här är ju verkligen ett sånt tillfälle när man önskar att det gick att förändra vissa saker som skett, men precis som vanligt kan man konstatera att vi alla får finna oss i att verkligheten inte alltid är som vi önskar.

Förmodligen beror det på att jag inte alls har koll och har glömt en massa ”måsten”, men just nu känns det som om veckan som ligger framför mig är skapligt lugn. Det är nog bäst att jag uppdaterar mig, så jag inte missar något jag skulle gjort. Några saker jag hade tänkt göra har jag redan suddat ut ur min kalender. Det var några intressanta föreläsningar, men jag känner att orken inte finns just nu, och då blir det som skulle vara inspiration istället en belastning, så jag har bestämt mig för att avstå. Är det meningen så kommer tillfället tillbaka någon annan gång när det passar bättre, annars går det säkert lika bra ändå .

Kommentera

