10 april 2013

Sist jag bloggade var det måndagsmorgon, nu är det onsdagskväll. Veckan har varit förhållandevis lugn, två hemmakvällar, men jag har ändå varit sliten och trött och inte velat något när jag kommit hem. Orden har fattats också. Vet inte om jag har några nu heller, men får väl försöka skrapa ihop några i varje fall så ni vet att jag lever och mår. Mamma har nämligen klagat! Hon håller koll på mig lite så där, och det är ju bra. Jag håller koll på henne också allt emellanåt, fast då får man ta till telefonen och ringa. Smsa är ingen idé, maila kan för all del gå, men inte kollar hon så där väldigt ofta skulle jag tro.

Onsdag är som regel veckans mest hektiska dag för mig, skulle varit det idag också, men en av mina programpunkter – spellektion – föll bort på grund av att min lärare var sjuk. Kvar blev knivslöjd och körsång, och helt plötsligt räckte tiden nästan till.

Nu är knivslidan färdigsydd, dagens göromål blev att färga den svart. Mitt vänstra pekfinger är också svart numera, liksom båda tummarna och några andra ställen. Hur jag än gnuggade satt färgen kvar, men den bleknar väl med tiden. Det ser ju inte så där väldigt fräscht ut, men det kan inte hjälpas. Nu återstår lite mera polering, infettning och därefter vaxning, och ännu mera polering. Hänget ska också sättas dit, och sen är såväl kniv som slida färdig. Inte mycket kvar nu alltså.

Hann en vända till kören också. Repetition av vår Frödingrepretoar stod på programmet. Det visade sig att det var mer än välbehövligt. Nog ger övning färdighet, det är ett som är säkert. Till sommaren väntar ännu en Värmlandsturné, så nu har vi nån månad på oss att finslipa formen. Det gäller att vara ihärdig om det ska ge resultat.

Nu återstår väl bara att säga godnatt och krypa ner i sängen. Det hugger och skär i nacken hela tiden, så det är nog dags att lägga sig raklång. Hoppas det är bättre till imorgon, annars blir det inte lätt att spela fiol på söndagens musikcafé. Men det är några dagar till dess, förhoppningsvis vänder det.

Förresten så fyller en av mina bästa fiolkompisar 91 idag! Det är skapligt! Grattis Erik!

Kommentera

