25 april 2013

Nu har den lille gossen upplevt sitt första dygn här, och det har gått över förväntan bra. Husse har fått vara ”pappaledig” för att ta hand om den lilla, men det har hittills inte varit några problem alls. Det syns att han börjar vänja sig med sin nya familj, han gillar att springa efter ”storasyrran”, som till växten nästan är mindre än han är redan nu, han är definitivt grövre. Även katterna tycks ha accepterat att han ska hålla till här, och han förstod visst vinken han fick igår, så han vet att det inte är någon idé att bråka med missarna, då åker man på däng.

Ordentligt beskådad har han blivit också, det har varit en hel del folk hit för att inspektera nyförvärvet, men han verkar ta det med ro. Nu sover han lugnt och skönt, och jag tänker snart göra detsamma. Tyvärr har jag fått jäkligt ont i ryggen. Kan inte påminna mig att jag gjort något särskilt, men jag vet ju att det är så där ibland. Rätt som det är så känns det att det är millimeter ifrån att jag ska få ryggskott, minsta lilla kan utlösa det hela, men har jag tur så är det borta imorgon. Jag hoppas på det.

Kommentera

