R.I.P. ♥

Nattsömnen har inte varit den bästa i natt. Hundvalpen har skött sig, så det var inte hans fel utan berodde på ett telefonsamtal som kom. En av mina spelmansvänner ringde och berättade en fruktansvärt tråkig nyhet. En av mina spelledarkollegor hade hastigt avlidit under dagen, endast 61 år gammal. Det kändes, och känns fortfarande helt ofattbart. Varför händer sånt?

Jag vet att jag påpekat det förut, men det känns så fruktansvärt orättvist när en sån omtänksam familjefar ska försvinna i förtid, och så finns det fullt med människor som far så illa med sig själv och andra, det finns människor som ligger år efter år och bara tynar bort, människor som inte vill något hellre än att dö. Finns det någon mening med sånt? Jag kan inte hitta den i alla fall.

Den enda trösten är att för honom själv kan det inte finnas något bättre sätt att gå vidare på. Mitt i livet, mitt i steget…. Men för hans familj blir chocken desto större. Mina tankar går till dem. Han talade alltid så varmt om sin familj. Barnen var det viktigaste i hans liv, det kunde man märka. Musiken hade också en stor plats i hans hjärta, och alla vi musikvänner kommer att sakna honom oerhört. Jag kommer att sakna honom… Han har varit en god vän, en sån som fanns där när man behövde någon att lätta sitt hjärta för.

Nu har han återförenats med någon han saknat i många år. Det tröstar lite att tänka på. Vila i frid min vän. Vi ses så småningom!

Kommentera

