Fredag på riktigt nu då!

Konstig vecka, jag hade fredag i tisdags (sista april) och så lördag på onsdagen. Tänkte lösa melodikrysset, men det gick ju inte eftersom det var fel dag. Sen förvandlades onsdagen till söndag eftersom man skulle upp och jobba dan efter. Följdaktligen blev torsdagen måndag…. Ingen jäkla ordning alls i mitt huvud.

Fortfarande ledsen och bedrövad, och hjärnkontoret fungerar inte riktigt som det ska, upptäckte igår att det fanns en del saker som totalt fallit bort ur mitt medvetande. Lyckades i alla fall fixa det med en väldig fart, eftersom jag gjort grovplaneringen tidigare och visste hur det skulle vara. Detta räddade min ”ära” med en hårsmån! Jag skyller väl på allt som hänt, men det kan ju hända att jag skulle glömt i alla fall….

Den lilla hundpojken hjälper efter bästa förmåga till att hålla livet igång, och det är väl bra så man slipper fundera allt för mycket. Han är en pigg liten krabat med sylvassa tänder som han vill utforska världen med en rasande fart. För oss husbondar gäller att försöka vila när han vilar så man orkar hänga med i svängarna sen när han är igång, det finns liksom inga mellanlägen.

Kommentera

