7 maj 2013

Tisdag idag, och en sån där dag när inget riktigt passar. Tankarna har malt och malt och jag har försökt vända negativt till positivt, men inte lyckats något vidare. Nåväl, nu går dagen mot sitt slut och imorgon är det en annan dag.

Det har varit rätt fint väder, solen har värmt ordentligt. En vända till centralorten blev det, för att fixa lite saker, och shortsklädda ungdomar syntes både här och där. Jag kände mig lite väl påklädd och längtade hem för att leta på något lite mera sommaraktigt. Svarta jeans kändes malplacerat. Nu har jag letat fram en jeanskjol, och det känns betydligt bättre. Men  imorgon är det visst dags för regnrock har jag hört….

På tvn pågår en hockeymatch, fast det intresserar mig föga. Hockey ska man väl spela på vintern, inte nu. Nej, nu känns det som om det enda är att fördriva tiden tills jag kan gå och lägga mig utan att skämmas. Man kan väl inte lägga sig tidigare än en snart tioveckors hundvalp?? Men nog skulle det vara skönt!

Kommentera

