14 maj 2013

Det blir allt grönare ute, våren tar för sig, men någon riktig värme vill det inte bli. Täckjackan tjänstgör minsann än om jag ska vara ute nån längre stund, annars fryser jag. Konstiga tider, ingen ordning på allting!

Har varit och lånat ihop begravningskläder till fredagen. Det blir en urgammal nåskjol, svart förkläde och jacka och en mörk sjal, alltså en begravningsvariant av nåsdräkten. Själv har jag bara den vanliga varianten, men funderar skarpt på att skaffa en sån här kjol. De är inte vanliga nu för tiden. Det stora problemet är att få tag på en, antingen en gammal, eller att få tag på någon som väver tyget till en ny, vilket inte är det lättaste precis. Mamma vävde tyget till min andra dräkt, jag ska försöka övertala henne att göra en favorit i repris. Det skulle ju vara roligt att väva det själv, men jag tvivlar på att det någonsin blir färdigt. Trådarna är tunna som sytrådar och så ska man hålla reda på ränderna också…

Nu blir det sängen, är så trött så jag knappt orkar lägga mig. Det är väl åldern förståss! Godnatt!

 

 

Kommentera

