15 maj 2013

Nu skulle jag väl sova om det vore någon ordning på allting. Det är det inte. Jag har varit en dysterkvist hela dagen, fast det vet jag ju vad det beror på, och nu väntar jag på att lilleman ska tycka att det är dags att sova. Det verkar som om han har helt andra planer när det gäller den saken. Just nu tuggar han frenetiskt på ett tuggben och gnäller samtidigt. Det verkar som om den oron matte har i kroppen smittar av sig. Säkert är det så, djuren är mästare på att läsa av sina husbondars sinnestillstånd.

Som brukligt är på onsdagar så är det mycket på för min del. Hastade iväg för spellektion direkt efter jobbet. Min ordinarie spelfröken är sjuk, så nu har jag fått en annan. Bach stod på programmet idag, spel i 6/8 takt och utan folkmusikstuk. Lite ovant, men säkert nyttigt med en helt annorlunda repertoar. Vi får väl se om jag klarar av att få någon ordning på låten. Fort ska det gå också, men det är bra med utmaningar!

Två skogspromenader har det blivit, för att se till så hundarna är rastade och tillfredsställda och håller sig lugna när jag ska jobba. En stund i hundgården har vi också hunnit med. Det gäller att öva lite hela tiden, så att hunden lär sig att vara där utan att föra oväsen så grannarna får nog. Just nu är det varierat resultat. Ibland går det bra och ibland går det inte alls. Då sjunger han i högan sky.

Sjungit har även jag gjort eftersom det var körövning idag. Det gick väl så där. Mina tankar var på annat håll mesta dels av tiden, och humöret inte det allra bästa. Då är det svårt att hitta motivationen. Fast musiken har oftast den inverkan att dåligt humör blir bättre, så även idag! Kände mig betydligt gladare och tillfreds när sångövningen var klar.

Nu tror jag bestämt att lillgossen somnat, då ska jag passa på att smyga iväg till min säng och försöka samla några sömntimmar jag med.

Kommentera

