16 maj 2013

Den här dagen har bjudit på underbart vackert väder. Bra tajmat, eftersom hela skolan hade friluftsdag idag. Säkert var det skönt för både stora och små att få vara ute i finvädret. Själv fick jag hålla mig på insidan, men rätt lugnt var det ju onekligen när resten var borta. Massor att göra fanns det ändå, så dagen försvann utan problem.

Skogspromenader även denna dag med hundarna, det brukar bli en eller flera varje dag. Sen blev det lite träning i att vara i hundgården. Ibland går det så bra, idag gick det inte alls – förrän matte förflyttade sig in i hundgården och la sig raklång på det bord som finns där inne. Förutom att underlaget var hårt så var det varmt och skönt. Valpen lugnade ner sig och la sig i skuggan och sov skönt.

Nu har jag förberett för morgondagen, det blir en svår stund, men det är sånt man måste igenom. Näsduk är tvättad, fast det känns som det skulle behövas en hel frottéhandduk. Kan inte säga annat än att jag gruvar mig enormt. Det blir kämpigt och enormt sorgligt.

Nu – läggdags!

Kommentera

