22 maj 2013

Det blev ytterligare en premiär för min del igår! Kan numera stoltsera med att agerat ren i en teaterföreställning – om det nu är något att skryta med då! Kul var det i alla fall!

Personalen på skolan ”satte upp” Olles skidfärd som en del i ett läs- och skrivprojekt. Bland de medverkande fanns förstås Olle, Kung Vinter, Farbror Rimfrost, Gumman Tö med flera, däribland en ren då… Den största upplevelsen var att ungarna satt som trollbundna, inte ens de värsta busfröna levde rövare – bara en sån sak! Fast vi vuxna hade minst lika kul som barnen!

Olles skidfärd

Hela dagen blev en sån där ”bråttom dag”. Det är rätt fullt upp i vanliga fall, nu skulle jag dessutom klämma in rensysslan och så ett personalmöte på det, men är viljan god så brukar det ordna sig med resten. Det gjorde det även denna gång, även om det krävdes några extratimmars insats från min sida.

Hann också med att få valpen vaccinerad och ett litet studiebesök på den pågående kursen i hunddressyr. Jag tycker deltagarna är riktigt duktiga, det syntes att det blivit framsteg sen förra veckan. Min lille gosse är för ung för att delta, men ändå måste man se till att lägga grunden redan nu. Då är det bra att ”tjuvkika” lite på vad de har för sig. Jag har gått liknande kurser med hundar jag haft tidigare, men det är lätt att glömma och valparna är ju så ofantligt söta så man vill gärna tillåta både det ena och det andra, vilket man får sota för längre fram. En smula stränghet nu får man stor nytta av längre fram, den saken är helt klar.

Dagen avslutades med en längre skogspromenad med båda hundarna. Det är skönt både för dem och för mig. Man får släppa tanken fri och samtidigt hämta kraft från naturen. Idag har det blivit en promenad hittills, fast ingen skogspromenad än, först är det en del måsten som ska klaras av på hemmaplan. Helst skulle jag trava runt i skogen hela dagarna, men några veckors jobb återstår innan det blir semester så man får lite större tidsfrihet.

Men nu får det vara slut på tangenttryckandet för den här gången. Det är rätt mycket på programmet även den här dagen, dags att sätta fart igen.

Kommentera

