24 maj 2013

Gårdagen blev kort för min del, någon bloggning orkades inte med. Det blev en av de där dagarna när jag inte får ihop tillvaron ett enda dugg. En sån dag när kropp och själ inte kommer överens och den enda lösningen är att ge upp och samla nya krafter. Jag tog mig genom min arbetsdag och också ett besök hos sjukgymnasten, men sen var det slut. Sov middag direkt jag kom hem, men det hjälpte inte mycket. Masade mig upp en liten stund till, men halv åtta kapitulerade jag och sa godnatt åt världen för att tio timmar senare väckas, annars hade jag nog sovit längre ändå. Direkt pigg kan jag inte påstå att jag är, men lite bättre än igår är det åtminstone.

Det känns som om jag balanserar på en skör tråd just nu, bäst att försöka ta det lite lugnt, hur nu det går till… Tre veckors jobb kvar innan jag får semester. Lite finväder under helgen och vistelse vid stugan kan väl vara bra rekreation i alla fall. Där är det fridfullt och skönt, ingen ström, inget rinnande vatten. Så vill man förstås inte ha det för jämnan, men nog är det skönt att ”fly” dit emellanåt och hämta krafter. Jag tror jag ska ”buffra” dit när jag får semester och ”bara vara” en stund.

One thought on “24 maj 2013

  1. Inger skriver:

    Låter som en bra idé! Tanka lugn, ro och energi är aldrig fel …

    kram Inger

Kommentera

