27 maj 2013

En dag som började med gråväder och lite duggregn, men som undan för undan blivit lite varmare och ljusare. Två skogspromenader har jag hunnit med, en i morse och en efter jobbet. Då plockade jag också en hoper med murklor. Borde plockat dem tidigare, för nu var de inte lika fina som när jag såg dem förut, lite maskätna har det blivit. Nog är väl det konstigt att inte maskar, sniglar och sånt blir förgiftade fast de äter bara rätt upp och ned! Själv tvekade jag ju, skulle jag ta dem eller inte. Men i fredagskväll var det då murklor med på vår sparrismeny, så då bestämde jag mig för att plocka dem trots allt. Nu får vi se vem som vågar bli bjuden på murkelsås då. Kanske är det ingen som törs. Då får jag väl äta själv då…

Trött och sliten känner jag mig. Längtar efter sängen. Tror bestämt att jag ska göra ett försök att vila en liten stund, om nu lille herr hund går med på det. Nu har han fått rasa av sig det värsta i skogen, så kanske man kan få fem minuter i varje fall. Det visar sig.

Kommentera

