31 maj 2013

Bloggtystnad i två dagar, jadå, men jag är kvar här och inget mera ledsamt har hänt. Tack gode Gud för det, det har varit alldeles för mycket av den varan på sistone, och det tar på humör och livskraft. Men jag fortsätter kämpa på, visserligen har jag huvudet under armen fortfarande – jösses så mycket knasigt jag gör, det ena efter det andra. Varenda dag är det något som får mig att ruska på huvudet åt mig själv! Fast det kunde väl vara ändå värre antar jag, nu märker jag i varje fall allt tok jag gör, nästa steg är väl att folk får till att säga åt mig istället!

Jag kom faktiskt ihåg att ställa ut soptunnan idag, det var ju ett steg i rätt riktning. Värre var det med mobiltelefonen, plötsligt varnade den för att det var slut på ström i batteriet – fast jag laddat den hela natten, precis som vanligt, trodde jag att jag gjort, men det hade jag ju inte då. Att bara sätta i sladden i ena änden hjälper visst inte… Nu sitter den i varje fall på laddning, med kontakt i båda ändarna! Just nu kommer jag också ihåg att jag ska till sjukgymnasten på eftermiddagen. Hoppas att jag kommer ihåg det då också…

Annars är det väl som vanligt, en blomkruka i golvet redan idag, katter och hundar både högt och lågt! De är rara de små liven, men nog tar det på krafterna att vara ”småbarnsförälder”! Den äldre hunden har redan tröttnat, hon vägrar att följa med på våra skogspromenader. Hoppar resolut tillbaka in i bilen igen. Den ”lille” har för länge sen växt förbi henne, fast det har han liksom ingen pejl på. Han studsar fram likt Tiger i Nalle Puh, och att han är rätt tung när han ideligen råkar landa rakt på sin lilla hundkompis, det har han inte en tanke på. Katterna tycker också att han är rätt påfrestande. Ska sanningen fram tycker nog matte det också emellanåt, fast han är himla snäll också. Men man kunde kanske önska att det fanns några mellanlägen, inte som nu full fart eller sova. jag ser fram emot att snart få semester, då ska vi minsann börja hundgårdsträna lite mer ordentligt, och kanske kan matte orka med att lägga in lite mera mentala träningspass för vovven också, så han blir trött på ett annat sätt. Nu blir det mest skogspromenader i parti och minut, vilket ger honom en utmärkt fysik, (säkert förbättras mattes fysik också, och det är en riktig bonus i det hela) men ju bättre kondition han får ju mer orkar han busa också. Nåväl, just nu sover han som en stock, så då gäller det för mig att försöka hinna få något gjort. Slut på bloggning för den här gången då.

Kommentera

