10 juni 2013

Så är det då dags för sista arbetsveckan innan semester. Lite allt möjligt ska hända den här veckan, så den lär väl gå fort skulle jag tro. Tyvärr går väl resten av sommaren fort också, åtminstone känns det nästan som om den är slut innan den ens börjat. Så är det ju inte, men det är lätt att känna så när man har lite för många bollar i luften på samma gång, och aldrig tycks jag lära mig heller… Det är rätt mycket på gång under hela sommaren, och just nu orkar jag inte riktigt bena upp allt. Det måste göras, för det är just känslan av att inte alls ha koll som är stressande, men just nu orkar jag inte. Jag får se till att klara av den här veckan först och sen landa (men helst inte kraschlanda då!). Sen ska jag sätta mig ner och sortera upp allt som är på gång, så jag får lite grepp om tillvaron. Då kommer det att lätta – hoppas jag! Nu känns det som om jag hela tiden glömt något som skulle varit gjort, och det är ingen bra känsla.

Ja, min tillvaro är intensiv och rörig, som vanligt. Det har väl med personlighet att göra antar jag, jag gillar att fylla min tid, men det gäller att ha en balans, så det inte blir för mycket av det goda. Då är det roliga plötsligt inte så roligt längre. Helst ska man säga stopp innan man kommer till den punkten. Fast det är inte lätt, i varje fall inte för mig. En del tycks ha lättare för den saken. Jag får väl öva, öva och öva igen. Kanske jag lär mig någon gång.

Kommentera

