Full fart på farmen!

Bredvid mig sitter en kelsjuk katt, han tycker inte att jag ska hålla på med sånt trams som bloggning när jag istället kan ägna mig åt honom. Saknar väl kompisen som är ute på egna äventyr. Förhoppningsvis är han snart hemma här igen.

Ute doftar det intensivt av sommar, olika blomdofter blandas med varandra och blir nästan för mycket. Hoppas att inte allt blommat över innan midsommar! Det är fantastiskt vackert när man ser ut över en blomstrande äng. Ett levande konstverk som förändras varje dag.

Jag sov dåligt i natt, värk i kroppen störde min sömn och värktabletterna räckte inte riktigt till. Det blir så ibland. Förmodligen blir det inte mycket bättre den här natten. Jag har nämligen spelat brännboll idag. Skolans alla barn mötte varandra i en brännbollsturnering, och det segrande laget fick möta oss i personalen. Såna aktiviteter gör förmodligen inte värken mindre, men det var så roligt så det kan vara värt det! Ungarna var på hugget, de som inte var med i själva matchen ritade plakat och peppade sina kamrater. Några få modiga höll på oss vuxna. Det värmde ju i hjärtat förstås! Gullungar!

Det är åratal sen jag spelade brännboll senast. Det var långt före värk och krämpor, men en dag som denna får man lägga såna saker åt sidan och gå in i aktiviteten med liv och lust. Vi hade roligt allihopa, och var nog lite förvånade över att vi ändå var så pass duktiga som vi var. Jag preparerade mig med extra värktabletter både före och efter matchen, men räknar väl med att det ändå känns ordentligt i morgon, det är smällar man får ta!Vilka vann? Ja vi i personalen förstås!

Lille herr hund har också varit på hugget idag. Tänk om man fick lite av hans energi! En trasig blomkruka och lite annat smått och gott har han åstadkommit idag. Rätt kreativ är han den lille kanaljen!

Nu är det dags att säga tack och hej för idag. Bäst att samla lite krafter för morgondagen.

Kommentera

