16 juni 2013

Håhåjaja, en intensiv och fullspäckad helg är över. Förhoppningsvis börjar det kännas imorgon att jag verkligen har semester, fast det är rätt mycket som ligger framför mig i kommande vecka också.

Semester, det är när man får vara hemma och inte har en massa åtaganden och ständigt är på väg någonstans. Så är det inte riktigt nu, det är en hel massa saker på gång.

Idag har jag och min kör varit och sjungit i samband med en gudstjänst. Efter en liten paus med fika var det så dags att greppa fiolen tillsammans med 15 andra spelmanskamrater för att underhålla folk under tiden som de åt buffé. Spelning i 1,5 timme kräver en hel del energi kan jag meddela, ifall någon skulle tvivla på den saken. Fyllde på energidepåerna med en kolbulle, och hade tänkt titta på dagens föreställning av Ingmarsspelen, men orkade inte. När man stannar upp går luften liksom ur… Det får bli en annan kväll – om jag hinner, annars får det gå bra ändå.

Även igår motionerades fiol och stråke, jag och några till hjälpte till att spela på en kryckdragning. Sånt är ju alltid trevligt. Massor av folk hade mött upp och hjälpte till att resa kryckorna.

Nu har ett av barnbarnen anlänt för att stanna över natten, så nu tar vi kväller. Jag sov dåligt förra natten så det finns en del sömntimmar att försöka sova ikapp.

Kommentera

