17 juni 2013

Svensk sommar – nu har det just regnat in i bilen (som jag lämnat med dörrar och fönster öppna), och inte var det första gången för den här sommaren heller. En del lär sig aldrig!

Trevligare upplevelse var min nyss intagna lunch som bestod av rester i form av thaimat. Så bra det är med goda vänner! Det serverades den godaste goda thaimaten på det kombinerade 30-års kalaset/kryckdragningen som jag spelade på i lördagskväll. Som en extra bonus fick jag göra återbesök på söndagskvällen och fick dessutom med mig matlåda till idag! Mumsfilibaba! Det var precis lika gott nu som tidigare. Tack snälla vänner för det!

En sväng till Vansbro har det blivit idag. Sambon lyckades att köra ”kurk” på gräsklipparen igår. Imorse fick jag en trasig rem i min hand, och instruktioner om vad som skulle inhandlas. Jag har gjort ett tappert försök, men får göra ett nytt imorgon, då inte allt fanns hemma på lagret.

Nu känner jag mest för att sova lite middag, eller åtminstone sträcka ut mig raklång i soffan i några minuter… Jag gör så! Jag har ju semester för sjutton! Tänk att man kan bli så trött av att göra ingenting!

Kommentera

