18 juni 2013

Så har jag åter gjort en 60-milafärd, den här gången för att hämta hem ”den förlorade sonen”, eller i varje fall den katt som varit ute på äventyr. Nu tar det väl ett par dagar innan allt är som det brukar, och ordningen är återställd. Jag tror han är glad att vara hemma igen! Kompisen som längtat här hemma är dock lite avvaktande och sur. Det tar några dagar, det brukar göra det, men sen är de som lång- och lerhalm igen.

Själv passade jag på att fixa frisyren lite. Eller rätt mycket skulle man kunna säga, för nu är jag nog nästan lite väl modern för vår lilla by…Egentligen är inte frisyren klar, tiden räckte inte till, det var liksom några andra som också ville göra sig fina i håret inför midsommar, och de hade ju beställt tid i tid. Det hade inte jag eftersom jag inte visste att jag skulle komma dit, så resten får vi fixa framledes. Nu är det så att min tillfälliga lösning kanske är lite väl tuff för en medelålders småfet och allmänt tråkig kvinna som bor i ett väldigt litet samhälle. De flesta lär höja på ögonbrynen och kanske dra på smilbanden också. Men det är ju trevligt om man kan locka till skratt och glada leenden!

Så värst glad var däremot inte sambon: neeej, var hans kommentar. Inte för att jag bryr mig så mycket om den saken. Vi tycker sällan lika om något, så det var väntat. Själv bryr jag mig inte speciellt. Håret är kortare, det är huvudsaken. Jag är inte rädd att sticka ut, det gör mig inget, jag är hellre ett riktigt orginal än en urblekt kopia! Egentligen passar denna färgning min personlighet mycket bra, lagom är inte ett ord som passar särskilt bra på mig i något sammanhang, och just nu är jag i desperat behov av energi i alla former efter alla tråkigheter som varit. Kanske kan det här bli vändningen? Det är väl bara det att resten av kärringen skulle behöva piffas upp rätt mycket också för att passa ihop med frisyren, och den detaljen lär väl fallera kan jag tro om jag känner mig själv rätt!

Nu är det i varje fall slut på energin för denna dag, så jag tror jag stänger butiken för idag…

Kommentera

