Midsommarafton 2013

Så är det midsommarafton då…

Rätt fullspäckat schema för den här dagen, så det gäller att inte fastna med fingrarna på tangentbordet någon lång stund.

Igår lyckades jag äntligen få ner alla blommor i sina krukor. Det borde väl varit klart för länge sen, men bättre sent än aldrig. Det är så fint med all blomsterprakt den här årstiden. Sämst är att man sen måste kånka runt på vattenkannor titt och tätt för att hålla liv i alla blommor, om det inte blir ytterligare en sån regnsommar förstås.

Passade på att se årets sista föreställning av Ingmarsspelen igår kväll. Det var alldeles lagom väder och inte en mygg, så det blev en fin upplevelse. Fast jag sett det många gånger tidigare blir man ändå gripen. Yngsta barnbarnet var också med, så det ska bli spännande att få höra hennes åsikter sen.

Som avslutning på kvällen spelade jag upp en majstång. Det var en midsommarstång av mindre storlek, men det gick ändå åt fyra starka karlar för att få den i vädret. Jag blev imponerad av hur fint den var klädd, med dubbla ringar, runda och fina, så nu har jag bett konstruktören att hålla en liten “kurs” för sambon, så kanske vi kan få byta ut den ynkliga skapelse vi har vid vår stuga. Det är väl tveksamt om vi hinner i år, men till nästa år kanske.

Nej, nu får jag stänga av här och sätta fart, tiden rusar fram. Det finns massor att fixa innan jag går på flotten för att tillsammans med mina spelkamrater transporteras via älven ner till Storänget och den traditionella stångresningen där.

Trevlig midsommar på er!

Midsommarbukett

Kommentera

