25 juni 2013

Håhajaja, en intensiv och arbetsam dag har denna dag varit. Pyssel på egna täppan precis hela dagen, välbehövligt minsann! Vi, sambon och jag, har efter bästa förmåga försökt övertala en bit av vår gärdesgård att luta åt ett annat håll än den ville. Det tog en hel del kraft och övertalningsförmåga, men resultatet blev om inte perfekt, så i alla fall himla mycket bättre än utgångsläget. Nu står den förhoppningsvis lull ytterligare några år.

Sen har jag ägnat resten av dagen till att rensa i mina så kallade rabatter. Brännässelodlingar skulle kanske passa bättre som beskrivning. Mister du en står dig tusen åter skulle man också kunna säga… Jag har säkert dragit upp tusen brännässlor idag, men ändå är jag inte klar. Lika mycket kvickrot fanns också att beskåda i mina odlingar. Nog har jag gröna fingrar allt som kan få så mycket ogräs att växa! Värst däran var en liten källarkulle där jag tycker mig minnas att jag någon gång i begynnelsen nog tänkt att anlägga ett stenparti. Det stannade tyvärr vid tanken… Fast långt, långt där nere under brännässlor och annat ogräs fanns faktiskt en och annan överraskning. Det blir spännande att se om de ”blommar upp” nu när de får lite bättre plats och får mera dagsljus.

Även stenplattorna vid uteplatsen har fått sig en duvning. Mera skulle behövas, men nu orkar jag inte mer idag och imorgon är världens regnväder utlovat, så då lär det inte bli något gjort. Sen har väl lusten gått över, men undan det som undan är.

One thought on “25 juni 2013

  1. Pelle skriver:

    Även jag har varit och skött om min Englesiska trädgård. Var där och drack ett par Pilsner & Pinkade.

Kommentera

