7 juli 2013

Idag sov jag riktigt länge för att vara jag, så skönt att inte vara på väg någonstans! Solen har också vaknat, allt tyder på att det blir en härlig dag idag. Passade på att läsa ut nyaste Nåsvargen innan jag gick upp, köpte den för ett tag sen, men har inte hunnit läsa förrän nu. Eller hunnit och hunnit, det är klart att jag skulle hunnit, det tar ju inte många minuter, men tid är en sak, inspiration en annan. Ska man dessutom få dessa två faktorer att para sig med varandra, då kan det dröja ett tag… Vårt lokala hembygdsblad är värt lite engagerad läsning, så då får det ibland ligga och vänta på den rätta stunden innan det blir nagelfaret.

Nu får vi se hur jag bäst ska hantera den här dagen. Inget är bestämt i förväg, så som det borde vara de flesta semesterdagar, men som det sällan är. Göromål finnes i vart fall, så långsamt blir det väl inte. Kroppen värker ihärdigt och vill väl med det tala om att jag ska ta det rätt lugnt och inte göra något särskilt.

Vattna alla vackra sommarblommor måste jag i varje fall göra, det vet jag bestämt, för det är många, många dagar sen sist. Det är hög tid att kontrollera hälsotillståndet på dem, det känner jag med en lätt oro. De som “bor” under tak kan nog vara rätt matta vid det här laget. En kopp kaffe i solens sken ska det väl också kunna bli. Resten får bli som det blir – det är väl det som är semester!

Kommentera

