14 juli 2013

Oj vad tiden går, nu är det söndagskväll återigen. Den här veckan har det inte blivit särskilt mycket datortid – och det är väl för alla del bra. Det är mycket bättre att vara med levande människor än att sitta med näsan framför en dataskärm i timtals.

Mycket kultur har det blivit under veckan, både sömnad, knyppling och musikutövande. Komidsommarfestligheterna är över för i år. Vackert väder och mycket folk har det varit, och jag har deltagit i flera av aktiviteterna, oftast med fiolen under hakan.

Grillning och umgänge med goda vänner har det också blivit. Ikväll blir jag inte uppe länge, det blev sent igår, så nu behöver jag ladda upp med lite extra sovtimmar för att komma i fas med mig själv igen. Det är lite frustrerande att kroppen inte orkar lika mycket som jag vill, men än hänger väl kärringen med rätt bra tycker jag. Tyvärr känns det som om jag håller på att bli förkyld, men förhoppningsvis är det falskt alarm. Det är inte lång tid kvar till kören ska åka till Värmland på turné, och då behöver min hals vara i bra trim.

Ett annat aber är att jag skaffat mig rejäla skavsås. Båda hälarna blev skinnflådda igår när jag och vovvarna traskade runt elljusspårets femkilometer. Borde väl tänkt på att ha strumpor i träningsskorna, men det är lätt att vara efterklok. Nu är det som det är. Imorgon får det nog bli ett besök på apoteket för att inhandla skavsårsplåster och försöka rekonstruera mina hälar. Hoppas det funkar, annars blir det att knata runt i foppatofflor hela tiden. Det är för all del rätt skönt, men ändå inte riktigt den optimala fotbeklädnaden om man ger sig ut på långpromenader. Dessutom är mina foppisar rätt utslitna och fula, så får jag inte hälarna att läka ihop innan vår sångarturné, måste jag sticka iväg till skoaffären och uppdatera skogarderoben också. Vi har nämligen förhållningsorder om klädsel och skor när vi ska uppträda, och skitiga neongröna foppatofflor är inte precis det som står på körens klädkommittés önskelista.

Nej, nu ger jag upp för idag, innan jag piggnar till igen. Har nämligen druckit kaffe med grannarna, och då gäller det att somna innna koffeinet börjar verka.

Kommentera

