23 juli 2013

Jodå, jag lever – fast jag försökt ta mig lite semester från det mesta, vilket till exempel innebär minimal data/telefontid. Några dagar på annan ort har det blivit, och det har väl hjälpt till att minska på tillgängligheten. Jag har promenerat och promenerat. Båda hundarna var med, och vi utforskade miljön på vår semesterort till fots.

Vädret var bra, om än stundtals lite blåsigt, man fick passa sig lite för att inte bränna upp sig. Det är lurigt när det blåser och solen är framme. En kväll, när jag tidigare under dagen tillbringat nån timme i en solstol läsandes en bok, blev jag rätt som det var väldigt röd i ansiktet. Solen hade jobbat på bra nog, fast jag inte kännt det, eftersom vinden svalkat. Turligt nog blev det inte mer än jag tålde, och nu har det lagt sig. Värre var det med min rygg tidigare i sommar, när jag grävde om min blomrabatt – den flagnar fortfarande och kliar. Dessutom har blommorna nästan torkat ut, så det blev väl inget rakt igenom lyckat projekt, men ogräset är ju i varje fall borta…

Tyvärr fortsätter förkylningen att fara runt i min kropp. Jag hoppade över körhelgen av den anledningen, försöker spara rösten till turnén vi ska iväg på snart. Hostar och harklar, mest på nätter och morgnar, men det killar och retas i halsen för det mesta. Förhoppningsvis funkar det ändå. Jag har en skvätt cocillana etyfin sparad, det är ju effektivt, men varje gång jag tidigare tagit av den har jag fått mardrömmar, så jag väntar i det längsta. Kanske får jag ändå ta en slurk innan vi ska sjunga.

Kommentera

