31 juli 2013

Lika bra jag erkänner direkt – det var mitt fel att det blev regn idag! Jag kollade nämligen ut och tyckte att det såg ut att vara perfekt väder för att tvätta lite svårtorkade saker. Solen sken och det blåste rätt skapligt, som gjort för att torka täcket, soffdynan och mattan som jag hann att hänga ut innan regnvädret drog igång. Desstutom hade jag alla fönster nere på bilen och skuffluckan öppen. Knallade sen iväg till grannen för att prata lite, och då kom förstås en riktig störtskur. Vad kan man lära av detta? Ja, kanske att man ska kolla väderleksprognosen om man tänker sig dylika projekt! Alla utom jag hade tydligen klart för sig att det skulle bli regn. Nu finns ju ändå ett gott hopp om att min tvätt ska bli torr under morgondagen, det vet jag som lätt efterklok har kollat vad yr.no har att säga.

Annars har det inte blivit så mycket idag, orken har inte funnits. Vi har sovit middag flera gånger, jag och hundarna. 0ch hämtat husse i skogen, och bytt gardiner i köket. Nu väntar träff med John Blund.

Kommentera

