19 augusti 2013

Ikväll har jag inte nån riktig blogglust, men jag får väl ändå försöka skrapa ihop några meningar. Det har varit en lång dag, utan tid att stanna upp. Det börjar kännas i kroppen, allra mest i knoppen förstås. Det blir lite huvudet-under-armen-känsla.

Inledde dagen med telefonen på väckning 05.30. För det mesta brukar jag vakna tidigt ändå, men när man har tider att passa törs man ju inte chansa. Idag vaknade jag förstås inte av mig själv, utan var hur trött som helst när klockan ringde. Kanske är det lördagens 60-års kalas som kommer efter?! 7.40 hade jag tid vid tandläkaren, så jag räknade ut att jag borde åka senast 7.10 för att hinna. Så blev det förstås inte, utan jag kom iväg senare, och fick kompensera det med att åka fortare än jag borde. Hann precis, men det blev ju lite stressigt – som vanligt! Min nya tandläkare var snäll och omtänksam. Nästan överförsiktig. Undrade om jag ville ha bedövning? Nej fy svarade jag! Det är ju värre än hela lagningen. Nu ska jag i varje fall vara hel och fin i munnen och får glädja mig åt det en stund. I februari skulle jag få ny kallelse, det är ju bra, så man kommer sig för med att gå. Det tillhör ju inte favoritsysselsättningen precis, så det är lätt att fuska med besöken.

På jobbet var det liv och lust idag. Massor av föräldrar som följt med sina barn på den första skoldagen. Det är nästan så jag tror att föräldrarna tyckte det var mer spännande än barnen! Lite rörigt var det allt, men det blir väl bättre allt eftersom när alla kommit in i rutinerna.

Efter jobbet hade jag pappersarbete att sköta, och så skulle jag agera taxi åt sambon. Lite träning för hunden att vara i hundgården skulle också klämmas in. Det gick rätt bra, fast det kan växla snabbt minsann. Ena stunden tyst och lugn och nästa stund vilt skällande. Jag har köpt ett jättestort hundben, ibland är det spännande nog att gnaga på, men ibland är det helt ointressant, och då kan han inte låta bli att berätta det för alla, väldigt högt.

Nej, nu får det vara nog för idag. Ögonlocken börjar bli tunga. Imorgon väntar nya äventyr.

Kommentera

