20 augusti 2013

Men fanken! Nu är det lika bra jag går och lägger mig. Två gånger har jag lyckats schabbla bort det jag skrivit, så det är nog inte meningen att jag ska blogga idag!

Dagen har varit fullspäckad, och jag är sliten. Det ska bli skönt att krypa ner under täcket. Nu har faktiskt täcket kommit fram igen, det har varit undanlagt hela sommaren. Det har varit så hiskeligt varmt så till och med påslakanet varit för mycket, men nu sitter det inte i vägen. Om fönstret är öppet vill säga – och det är det och ska så förbli ett bra tag än. Det är så skönt med frisk klar luft när man ska sova.

På jobbet är det långt ifrån frisk och klar luft. Visserligen ska jag väl inte sova där, men det är ändå rätt trevligt att ha frisk luft att andas in. Både igår och idag har det varit strul med ventilationen, så det är hur varmt som helst. Det skulle förstås kunna vara ett nytt tecken på att klimakteriet gjort sitt intåg i mitt liv, men då har det allt kommit väldigt häftigt och väldigt intensivt. Och jag kan väl aldrig tro att jag av den anledningen ska lyckas få det att imma på fönsterrutorna, för det gör det. Möjligen kan det vara en kombination av lite upphakad ”termostat” hos mig och något vajsing med ventilationen. Jag har bett vaktmästaren att kolla upp det hela, men ännu har inget hänt. Jag ser inte fram emot ännu en dag med lika dålig luft, så har det inte hänt något till imorgon får jag nog höja röstläget något när jag framför mina klagomål.

Men nu – dags för sängen, och det är omedelbums. Jag borde ligga för länge sen!

Kommentera

