23 augusti 2013

Hoho!
Nu är jag uppe igen! Vaknade till och med före klockan idag, så nu har jag samlat på mig lite nya krafter. De lär behövas, för det finns mycket att stå i under helgen. Ikväll ska det fixas inför morgondagens spelmansstämma, och på lördagen ska det förstås spelas och njutas mest, men även det tar på krafterna.

Här hemma är det mer än full fart just nu, det ser den unga fyrbentingen till. Han har energi så det räcker till och blir över! Det ska helst hända något precis hela tiden. Matte däremot har en önskan om att det ska vara lugnt åtminstone nån gång ibland!

Soptunnan kom jag ihåg också! Det är ju strålande (om det nu är rätt tunna och rätt vecka, jag är inte riktigt säker)! Att det ska vara så svårt att hålla reda på en sån enkel sak: sophämtning varannan vecka, kompost varje gång och en gång i månaden även brännbart. Så långt är jag med, men sen är det ju bra om man får ut rätt tunna rätt vecka också… Är det nu jämn eller ojämn vecka som gäller måntro, och är det båda tunnorna eller bara en just den här veckan. Ja, så där håller jag på nästan varenda gång. Sopbilen kommer dessutom tidigt på morgonen, och är inte tunnan ute vid vägen då blir den otömd. Som för att bättra på min virrighet gäller samma principer på jobbet, fast där är det tömning de veckor som vi inte har här hemma. Om det åtminstone vore samtidigt kanske jag skulle lyckas hålla rätt på mig! En liten notering i almanackan vore kanske på sin plats!

Kommentera

