Helgen är här…

Då är jag uppe igen. Det är helg, lördag, och jag ska snart sätta mig i bilen för att åka ca 30 mil söderut igen. Det är inte så länge sen jag gjorde samma resa. Fast den här gången blir det lite andra rutiner än det brukar när jag är på trakten. Jag ska på 50-års kalas och inflyttningsfest, så det blir ju spännande att möta folk och se det nya huset. Att det är jättefint förstår jag redan på förhand, för jag vet att det ligger vid en sjö i ett lugnt och fridfullt område.

Typiskt nog så blev jag bjuden på en annan fest samtidigt, sillfest med ett gäng glada Rättviksgubbar, det hade nog också varit trevligt, och betydligt närmare, men då hade jag redan lovat komma på den första festen, så nu får det bli så. Det var väldigt kul att bli tillfrågad i varje fall, och kanske det passar nästa gång.

Annars är det väl melodikrysset som hägrar. Det lär väl bli att lyssna på herr Eldeman i bilen idag, så vi får väl se när jag kan presentera mitt lösningsförslag här på bloggen. Det är så omständigt att blogga via mobilen, och framför allt är mina fingrar alldeles för stora för de där pyttesmå ställena på skärmen jag ska klicka på. Men det kommer så småningom, bara jag hinner – och klarar krysset förstås. Hittills har jag aldrig gått bet, men man vet ju aldrig. Någon gång ska väl bli den första antar jag.

Nej, nu gäller det att sätta fart om jag ska komma iväg.

Kommentera

