Mot Sherwoodskogen!

Nej, nu blev det väl fel ändå, mot jobbet ska det ju vara förstås! En arbetsdag återstår den här veckan, det är väl bäst att sköta sig och fullborda den innan jag hittar på några andra upptåg.

Så värst mycket upptåg blir det väl förmodligen inte heller. Visserligen är jag gräsänka, eller älgänka kanske passar bättre, då mannen tidigt i morse begav sig iväg norrut för att få en smula vila och rekreation i form av älgjakt. Det är han värd, för han jobbar och sliter hårt. Man måste koppla av också.

Dock är det ett rätt omfattande företag att få iväg honom. Han har förvisso bott här i huset precis lika länge som jag, ändå vet han inte var saker och ting finns, så det är ett himla tjatande och letande när det är dags för packning. Rätt bortskämd är han också. Ja, jag vet, jag får skylla mig själv som låtit det bli så här.

Curlingmästarnas mästare, den titeln kan jag nog kandidera till! Men det tog ju rätt många år innan jag upptäckte vad jag ställt till med, och då var det för sent. Eller åtminstone är det jäkligt jobbigt att “lära gamla hundar sitta”. Jag gör ju några små försök då och då, med mer eller mindre lyckat resultat. Som härom dagen när husets herre i alla fall (under viss protest) lyckades koka vatten åt sig själv, men upptäckte att han inte hade en aning om var tepåsarna fanns. De har ju bara bott i samma skåp i så där hundra år…. Ni ser vad jag ställt till med =) Tur att mina döttrar har bättre pli på sina karlar!

På tal om att lära hundar att sitta, så har jag ju nu för tiden rätt fullt upp med att lära den unga hunden sitta. Det blir inte så mycket tid kvar till att uppfostra gubbar då. Nästa helg ska jag och hunden gå på kurs. Sen har jag tänkt att husse och hunden ska göra likaledes helgen därpå. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Nej, nu måste jag iväg. Jobbet väntar!

Kommentera

