Tummen upp!

På jakt efter något helt annat råkade jag snubbla över en annons där Mockfjärds församling erbjuder läxhjälp åt ungdomar. Så himla fint tycker jag! Det är två pensionerade lärare, engagerade i församlingslivet, som ställer upp. Ett alldeles utmärkt sätt för kyrkan att finnas där man behövs. Något som fler församlingar borde ta efter! Kanske är det redan vanligt förekommande fast det gått mig förbi, jag har ju inte så värst mycket läxor nu för tiden! Att klara av skolarbetet och kunna hänga med är viktigt för att få en bra start i livet, så jag tycker det är ett fantastiskt sätt att bedriva församlingsarbete på. Heder åt er som ställer upp!

Kommentera

