11 september 2013

Ja, du store tid, nu vet jag inte var jag lagt komihåget och det logiska tänkandet! Idag verkar jag ha huvudet under armen. Somnade i fåtöljen igår igen, skulle titta på Mannen som talar med hundar, och det gjorde jag också – en liten stund… Vaknade mitt i natten, stängde av tvn, pinkade hundar och la mig igen. I morse vaknade jag före klockan. Ett bra tecken, nu håller jag på att komma ikapp mig själv tänkte jag då. Jag brukar ju vakna tidigt, men på sistone har jag inte gjort det och har varit trött mest hela tiden. Glad i hågen tog jag itu med sudokut som jag gick bet med i går kväll. Nu ska det väl ändå gå som en dans… Icke, tre gånger fick jag göra om innan det blev rätt! Nästa bakslag blev när jag skulle logga in på en av mina mailar. Lösenordet var totalt borta. Jag var helt säker på att jag skrev in rätt, men likafullt var det fel. Visserligen använder jag den inte så särskilt ofta, men ändå. Just nu skulle jag behöva in där, men där gick jag bet. Fanken också!

Sen började jag fundera om det inte är så att jag ska till sjukgymnasten idag – ett febrilt letande efter tidlapp vidtogs. Jag vet precis hur den ska se ut, den är knallgul, så den ska väl synas bra. Hittar! Fast ändå inte, för det var den från förra veckan… Men till slut hittar jag också den som är aktuell, så nu kanske förtrollningen är bruten, och allt faller på plats igen. Hoppas det är så! Fast jag vågar inte utmana ödet och försöka komma in i mailen. Hjärnkontoret behöver nog stilla sig lite mera innan dess tror jag.

Och nu – dags för jobbet!

Kommentera

