4 oktober 2013

Gårdagen slutade återigen i fåtöljen. Tittade på ett program om Olof Röhlander, en föreläsare som jag var och lyssnade på för ett tag sen. Han var bra, varvade humor med viktiga budskap. Tvprogrammet var dock lite rörigt tycker jag. Hade jag inte sett honom ”in real life” hade det nog varit lite svårt att hänga med. Nu såg jag klart programmet, tror jag, eller om jag somnade innan det var slut, jag minns inte riktigt. Somnade gjorde jag i varje fall. Det börjar bli en vana. Kanske borde jag ta det som ett tecken på att jag ska gå och lägga mig istället!

Den här dagen har börjat intensivt, lyckades få ut soptunnorna i tid innan tömningen. Det är minsann inte alla gånger det inte. Tröstar mig med att jag inte är den enda som har svårt att hålla ordning på vilken vecka som är rätt vecka. Förra gången det var tömning träffade jag på en bekant som ojade sig över att hon totalt glömt bort sina soptunnor. Så det är inte bara jag som gör såna tabbar, det gladde mitt hjärta. Inte alls någon skadeglädje, utan bara det faktum att alla inte är som svärmor vars dagar är inrutade efter soptunnor, tandläkartider, osv. (Fast tro det eller ej, hon missade faktiskt en besiktningstid, så det så!) Nu ska detta inte alls tolkas som att jag inte gillar min svärmor, för det gör jag visst. Men vi är väldigt olika när det gäller såna här saker, och det får mig ibland att känna mig lite halvt misslyckad. I början försökte jag ju vara som hon, men det funkade förstås inte, och nu har jag gett upp. Jag är jag, kan inte vara nån annan. Fast vem vet, jag kanske blir ordentlig ”när jag blir stor”! Den som lever får se.

Nu får jag i varje fall sätta fart. Det är en hel del på programmet denna dag, ännu mera imorgon. Då ska jag ut på äventyr, men det får jag berätta mer om vid ett senare tillfälle.

Kommentera

