13 oktober 2013

Så är då den traditionella tjejfesten avklarad. God mat, trevligt sällskap och mycket skratt – som vanligt. En skillnad från andra år är det för min del, jag avvek från sällskapet fram på nattkröken för att sova hemma i min egen säng. Detta på grund av att jag alldels snart ska kliva på en buss som ska ta mig till en av Stockholms hamnar och sen vidare ut på en dygnskryssning. Dålig planering kan det tyckas, och ja, så kan det gå när man impulshandlar. Det blev till att ta det lugnt och vara skötsam igår det.

Jag har slagit mig själv med häpnad. Var klar en hel timme i förväg, och hade ändå hunnit med att morgonpinka hundar, städa strumplådan och lite sånt. Det är minsann inte dåligt för att vara jag det. Nu är det så dags att ge sig iväg. Datorn får vara kvar hemma, ska väl kunna överleva utan den en dag tycker jag.

Kommentera

