Hemma med halmen…

Nu har jag landat här hemma igen efter en mycket trevlig och avkopplande båtresa. Åland tur och retur blev det, med god mat och massor av trevliga människor. Dock hanns det inte med att sova så mycket, så på sömnkontot är det rejält underskott just nu.

Imorgon väntar en ny arbetsdag. Då blir det till att hoppa i ”uniformen” och återvända till de vardagliga sysslorna. Skulle gärna haft en bonusdag till innan verkligheten kommer i fatt mig, men så blir det inte.

Inte en enda godisbit köpte jag från taxfree, vilket jag ångrar nu. Jäklar så gott det skulle varit, men nu får jag klara mig utan. Det ska jag väl kunna överleva anatar jag, speciellt som vi stannade i Borlänge och åt, så någon större nöd går det ju inte direkt på mig. Om det är minus på sömnkontot så är det i stället rejält plus på kalorikontot! Jag tar igen det jag förlorat på gungorna på karusellen…

Nej gott folk – god natt med er. Nu måste jag sova för att klara morgondagen.

Kommentera

