Oj vad trött jag är!

I kväll blir det inget nattsudd, den saken är klar. Sov riktigt gott förra natten. Borta bra men hemma bäst, så är det allt när det gäller sängen. Inget går upp mot sin egen säng. Däremot var utbudet på frukostbordet bra mycket sämre här på hemmafronten…

Har nu tagit mig igenom en arbetsdag, även om det stundtals har känts som om världen gungat en aning. Så blir det alltid när jag åkt båt, mitt balanssinne får lite frispel, och tror tydligen att jag är ute på lånresa. I flera dagar efter en båtur gungar min tillvaro, innan jag ”landar” och världen stannar igen. Kvällen har ägnats åt fiolspel med mina adepter. Vi var nog lite allmänt trötta allihopa, så till slut gav vi upp. Det får bli nya tag en annan dag. Vi brukar alltid spela en stund, fika lite och så spela igen. Idag gav vi upp i samband med fikat. Ingen hade några krafter kvar att ta itu med nya uppdrag efter pausen. Jag skulle vilja läsa en stund, har några bra böcker på gång, men inser det lönlösa. Jag kommer att somna innan jag tagit mig igenom första sidan, så det är ingen idé att försöka.

Kommentera

