Redan onsdag…

Halva vecka är snart avklarad. Det går med en väldig fart det här!

Jag har lite problem med hur jag ska organisera den här dagen, men det löser sig väl kan jag tro. Som vanligt är det flera saker på samma gång, och jag antar att jag fortfarande inte begåvats med färdigheten att vara på flera ställen samtidigt. Det är nog bara ”han där uppe” som klarar det, och det vore väl förmätet att tro att lilla jag skulle välsignas med samma gåvor som ”han”.

Fast jag fortsätter ju gång efter gång att försöka! Ikväll skulle jag bra gärna vilja hinna på en intressant föreläsning ett antal mil bort, ungefär samtidigt ska jag vara på panget och äta pannkaka och ärtsoppa. Det är en mångårig tradition, att hänga med älggubbarna dit och smörja kråset. Som om inte det var nog ska jag också befinna mig på körövingen tillsammans med mina sångarkamrater. Nu har vi något riktigt kul att öva till – vi ska vara ”doakör” till Henrik Åberg på hans Elvis Christmansturné, det enda nedslaget i Dalarna – så det gäller att kunna sina saker!

Måhända vore det bra om ”han där uppe” kunde få mig att förstå att det vore mycket bättre för mig själv att inse det lönlösa, och i stället inrikta mig på en sak i taget. Ja ”han” har nog försökt förstås, men det är inte lätt att förklara för den som inte lyssnar…

Nu ska jag i varje fall ge mig med dagens bloggning. Får helt enkelt ta itu med sånt som måste göras, så visar det sig hur allt eftersom vad som händer. En sak i taget…

Kommentera

