Svisch, och så var den här helgen förbi också….

Ja, det är inte alltid det blir som man tänkt och menat. Mitt tänkta helgprogram har ändrats fram och tillbaka flera gånger, bara att finna sig i. Det är väl någon mening med det också antar jag. Fullt upp har det i alla fall varit, och en hel del kul.

I fredags, efter jobbet, bar det iväg till Borlänge tillsammans med två kompisar för ett besök på Gimme some lovin, en musikal framförd av Borlänge musikteater. Det var ju trevligt, även om jag egentligen helst inte drar iväg ut på nåt så där på fredagskvällarna, då jag är rätt trött efter en arbetsvecka. Det måste vara himla trevligt att få vara med i en sån ensemble. Sånt fanns ju inte där jag växte upp, tyvärr, annars hade jag nog slängt mig med, har alltid gillat sång och musik i olika former.

Sen på lördagen skulle jag ha åkt till yngsta dottern som bor söderut. Av olika anledningar blev det ändrade planer, och i stället hamnade jag hos min mamma. Besökte en utställning som hon, tillsammans med handarbetskollegor anordnar. Så mycket fina alster de kunde visa upp, jag blev riktigt inspirerad, och sugen på att prova på själv. Hoppas jag kommer till skott innan inspirationen går över! Kvällen avslutades med goda vänner och korvgrillning.

Idag har det varit målarcirkel och spelmanslag, så det har inte varit några problem att få dagen att gå. Tvärtom, jag har inte hunnit hälften av det jag tänkt! Nu börjar det kännas att tempot varit högt under en lång period. Lika bra att försöka komma i säng innan söndagen övergår i måndag. Det är inte många minuter kvar….

Kommentera

