Lill lördag…

Redan onsdag, trodde ett tag till och med att det var torsdag! Men det får väl vara nån måtta på hur fort tiden går. Igår försvann flera timmar i ett nafs. Bänkade mig framför tv-apparaten för att se på ”Det okända”, men av det blev intet. Såg inledningen, sen var det godnatt för min del. Vaknade till när programmet var slut, och då var det lika bra att gå och lägga sig på riktigt. Plockade fram en bok som jag börjat på, men fick ge upp där med. John Blunds sömnpulver måste varit av en speciellt stark sort, för det var alldeles omöjligt att få något sammanhang i något.

Idag har jag redan tagit en liten tupplur. Var till sjukgymnasten för ännu en behandling, och precis som vanligt somnade jag en stund, när jag skulle ligga och vila lite efter behandlingen. Säkert var det behövligt, och nu kan jag väl förhoppningsvis hålla mig vaken under sångövningen i alla fall. Vi har börjat öva på Elvis-låtarna så smått. Efter allhelgona får vi väl lägga i ännu en växel. Tiden går fort och det är snart dags.

Annars lunkar tillvaron på som vanligt. Dock är jag lite nöjd med det faktum att jag tagit mig i kragen och gjort Qi Gong tre dagar i rad. Jag hoppas min bångstyriga kropp ska bli lite mindre bångstyrig om jag lyckas hålla i och fortsätta med den goda vanan. Just nu är jag inne i en jobbig period igen, då värktabletterna inte riktigt räcker till, och då gäller det att ta till alla knep man kan för att få tillvaron något så när dräglig.

Kommentera

