Nattsurr…

Lördag har blivit till söndag och jag borde sova för länge sen. Om några timmar är det dags att äta frukost, innan dess ska jag vara uppe igen, pigg och fräsch och se till att allt är framdukat åt hela gänget.

Det är bara det att det är så svårt att sluta spela. Kroppen har gett upp, knoppen har gett upp, alla låtar vi lärt oss under de här dagarna har snurrat in sig i varandra och är omöjliga att få något grepp om. Det kommer en snutt här och en snutt där. Har jag tur så ramlar allt på plats igen när John Blund tagit hand om mig en stund, men det visar sig.

Genom väggen hör jag någon som drar timmerstockar för fullt! Så kan det nog bli att låta om mig om en stund också… Fast först kommer jag att ligga och vifta på tårna i takt med den musik som snurra runt i skallen.

Kommentera

