4 november 2013

Japp, så är det måndag igen då. Rätt grå är den vädermässig, själv är jag lite sliten efter en intensiv helg, men ändå rätt så belåten.

Det mesta är som vanligt. Hundarna har kommit hem igen, efter att ha varit utackorderade hos ena dottern när husse och matte var ute på egna äventyr. Jag har ägnat mig åt folkmusik på längden och tvären, och husse har hunnit med två 60-års kalas och en hel del jakt. Nu är alla hemma tillbaks och det är full fart. Unghunden har outtömlig energi, som vanligt. Han far runt och gör det ena hysset efter det andra, för att sen rätt som det är ”falla ihop” i en stor hög och sova hur lugnt som helst, fast inte så länge. Jag längtar till att han blir vuxen och förhoppningsvis lugn och sansad, fast det dröjer väl ännu ett tag är jag rädd.

Nej, nu får jag väl ta tag i den här dagen och fylla den med innehåll. Inget speciellt på programmet efter jobbet idag, vilket jag är glad för. En liten middagslur kan det nog bli skulle jag tro.

Kommentera

