27 november 2013

Nej, nu får jag väl skärpa mig. Nu har det blivit två obloggade dagar igen. Får väl haspla ur mig några meningar, så det inte går sta och bli tre… Tycker i och för sig inte att jag har mycket att berätta. Måndagen och tisdagen rann iväg utan att något alldeles speciellt hänt. Eller i och för sig, jag lyckades ju faktiskt med att göra något som jag inte gjort förut, och som väl inte är meningen att man ska göra heller för den delen. Vaddå undrar ni väl nu kanske? Jo, i måndags på jobbet så skulle jag tvätta två par av mina arbetsbyxor. Inget konstigt med det, tjopp och in i maskinen bara, precis som vanligt. När de sen var färdigtvättade plockade jag ur dem och stoppade in dem i tumlaren. Straxt därpå får jag höra ett förfärligt oväsen. Vad kan det vara som låter så illa? Det måste väl vara metallknappen som slår i trumman tänker jag och öppnar för att försöka få tyst på oväsendet. Knäpper ihop knappen och stänger på nytt, men samma oväsen. Alltså öppnar jag igen för en lite noggrannare besiktning, och vad finner jag? Jo ett av mina usb-minnen, numera nytvättat. Det var väl inte så där värst bra antar jag, och förstås inte alls planerat. Nu står den lilla manicken på tork i mitt skåp på jobbet. Jag har egentligen ingen som helst aning om hur denna tingest är konstruerad, men jag förstår så mycket som att det inte är meningen att den ska tvättas i 60 grader i en tvättmaskin. Trots detta håller jag tummarna, och tänker prova om jag kan ha haft världens tur. Ja så kan det gå, en helt vanlig måndag på jobbet…

Tisdagen gick väl i alla fall utan liknande upptåg, liksom onsdagen, som snart är slut nu. Bara 20 minuter kvar av det här dygnet, så det är bäst att se till att komma i säng. God natt!

Kommentera

