20 november 2013

Håhå, uppe med tuppen idag! Har tänkt mig att göra en tripp till Grythyttan denna dag, och till kvällen blir det en tur till Gagnef, för att lyssna på vad jag tror kommer bli en fantastisk konsert.

Grythytteturen börjar bli en riktig tradition. Broderskapet och jag, ibland jag själv, som vänder kosan mot Grythyttan för ett besök på det lilla mysiga antikvariatet där just den här lördagen före första advent. Ett och annat besök kan det bli där även under resten av året, men nu är det länge sen jag var dit. Det känns i kroppen att jag behöver ta mig en sväng åt de där trakterna till! Inga speciella bokbehov har jag, så det är inte direkt därför, även om jag säkert kommer hem med något. Nej, det är något annat som kan te sig oförklarbart för den som inte har varit med om samma sak. Brorsan och jag är lika på det viset, men jag antar att vi är lite udda. Såna här dagar räknas i varje fall till de bästa i min värld!

Melodikrysset kommer också att lösas, det lär väl bli i bilen på vägen ner. Men publicerandet av lösningsförslaget kan nog dröja en del. Det får väl bli när jag kommer hem igen.

Nej, nu är det dags för frukost, och sen iväg!

Kommentera

