2 december 2013

En rätt lugn måndag har det varit. Som vanligt på jobbet, och en snabb tur till Vansbro direkt efter. Låset i ytterdörren har krånglat länge, nu har vi äntligen köpt en ny låscylinder, innan vi själva blev utelåsta. Att andra inte kunde öppna var ju närmast en fördel säkerhetsmässigt, men när det börjar vara svårt för oss själva att komma in är det hög tid att göra något.

Efter en middagslur var det dags att kolla på sista avsnittet av dessertmästarna. Jag hade gissat att Per skulle bli den som segrade, men det blev Marie. Jag har sett några avsnitt, och är enormt imponerad av alla deltagarna. Tack vare min lilla sovstund klarade jag sen att hålla mig vaken så jag lyckades se ett helt avsnitt av Det okända. Förmodligen sov jag för länge, för nu är jag ju klarvaken när jag egentligen borde sova.

Det får bli det vanliga knepet – varm choklad. Det brukar ju hjälpa.

Kommentera

