3 december 2013

Efter en lång arbetsdag blir det inte så mycket uträttat. Nöjer mig med att smutta på en kopp te framför tvn med förhoppningen om att kunna hålla mig vaken under hela programmet med Leif GW Persson. Det är väl tveksamt skulle jag tro, lutar nog åt att jag kommer att somna innan det är slut, men det visar sig.

En väldigt kort hundpromenad gjorde jag nyss. Inget vidare väder precis, det regnade och var snorhalt. Vädret växlar, nu varmt och regn, prognosen för torsdagen är en rejäl snödämp. Ingetdera känns vidare lockande för min del, men man får ju ta det som blir. Inte mycket att göra åt den saken.

Dagen har innehållit de vanliga sysslorna på jobbet, och dessutom APT med kollegorna och chefen, därav den extra långa arbetsdagen. Även morgondagen kommer förmodligen att innebära en något längre arbetsdag än normalt, men troligen inte så lång som idag.

Ett telefonsamtal under dagen har gett mig något att fundera på, fick nämligen ett ovanligt erbjudande idag.  Min första reaktion var att avböja, men sen lovade jag att i alla fall tänka på saken. Längre än så har jag inte kommit än, är för trött för att orka fundera över något, så jag tänker sova på saken först och främst så får vi se sen. 

Kommentera

