5 december 2013

Månntro om det är vintern som kommit på riktigt nu då, i varje fall är det vitt på backen. Fast regn och slask just nu, dock ska det bli kallare framåt nattkröken, och mera snö enligt prognosen. Ett rejält blåsväder vid namn Sven är också utlovat. Jag har ingen riktig kolla på om Sven tänkt sig att hälsa på ända här uppe i Dalarna, eller om han nöjer sig med att hålla till längre söderut. Man kan ju hoppas!

Igår var det körkväll, som vanligt på onsdagarna. Vår julkonsert närmar sig, och i samma vecka Elvis-konserten tillsammans med Henrik Åberg. Gårdagen var inte min bästa insats precis, vet inte riktigt varför, men luften tycktes inte räcka till för att finnas till och så dessutom sjunga samtidigt. Har känt det tidigare också, en del dagar är det värre, en del dagar sämre. Det finns väl förstås flera orsaker, min övervikt till exempel, den gör ju inte saken bättre i varje fall. Stress hjälper säkert också till. Dålig kondis är väl en annan bidragande orsak. Kol? Ja, vem vet. Jag röker ju inte, men det är ingen garanti. Inte är det som förr i varje fall, den saken är säker. Får nog försöka öva upp lungkapaciteten lite med att tuta i min blockflöjt, eller kanske spilåpipan. Det borde väl vara bra träning. Sen har jag faktiskt inköpt en dvd-skiva med röstyoga. Egentligen vet jag inte alls vad det är, men det låter intressant, och försöka duger. Läste ett reportage i en dagstidning förut, och blev intresserad. Nu gäller det bara att komma mig för med att använda skivan också. Ska nog försöka anmäla mig till en kurs lite längre fram, då måste det ju bli av…

Ikväll tänker jag försöka se på programmet om Alice Babs på tvn. Har sett en del skriverier angående det ärendet tidigare, tydligen får hon inte ha någon kontakt med omvärlden för sina barn. Det verkar märkligt, och mycket sorgligt, och minst av allt värdigt. Måhända att hon är senil och/eller handikappad av stroke, men varför gömmas undan för den sakens skull? Nu har jag förstås bara hört en ensidig berättelse om hennes öde, det finns naturligtvis flera sidor som jag inte känner till, men sorgligt är det i alla fall, och ingen lär må särskilt bra när det är oenigheter och bråk.

Kommentera

