9 december 2013

Efter en härlig helg med timmar av folkmusik, både självspelat och lyssnat, så kom måndagen med buller och bång. Kände direkt när jag öppnade dörren på jobbet att något var fel. Frysen tänkte jag, men den fungerade. Däremot hade de två kylarna lagt ner verksamheten, eller om man ska säga att de konverterat till att bli värmeskåp. 28 grader varmt är inte riktigt optimalt i ett kylskåp, och följden blir en massa arbete den stackaren som upptäcker det hela, och just i det här fallet var det alltså jag som åkte på att ta rätt på eländet.

Typiskt, just idag hade jag redan mer än fullt på programmet. En vanlig dag går i bästa fall precis jämt upp, om den här dagen visste jag att den förutom det vanliga också skulle innehålla ett möte som skulle hinnas med, vilket skulle innebära någon timme extra. Till detta kom nu också att städa upp efter detta tekniska missöde…

Ja, det tog tid, men till slut blev jag klar och har nu äntligen landat hemma och vill inte göra ett endaste dugg till idag.

Kommentera

