10 december 2013

Tisdag idag, och dagen har varit ungefär som gårdagen. Inte den allra bästa alltså. Kylarna är avstängda och väntar på att en reparatör ska komma och kolla läget, vilket väl kommer att ske vilket år som helst… Eller det är i alla fall så det känns just nu. De hade ju inte tid igår, lovade komma idag eller imorgon. Idag tar snart slut, så i bästa fall i morgon då. Vi får väl se. Att jobba i ett kök med runt 100 matgäster och inte ha något kylskåp är inte särskilt kul. När det krånglar med varmvatten och diskmaskiner är det inte så mycket roligare. Så har min dag sett ut idag, och mitt tålamod har fått sig en rejäl prövning, liksom förmågan att hitta på kreativa lösningar och improvisera. De här två dagarna har definitivt gjort slut på hela ”lagret” av de komponenterna och nu önskar jag mig några dagar av lugn och ro, där jag kan ladda upp batterierna igen.

Fast imorgon kommer väl mitt kök att invaderas av rörmokare och kyltekniker (eller vad det nu kan tänkas heta), om de nu kommer som de har lovat. Gör de sitt jobb kan jag i bästa fall räkna med att torsdagen blir som en helt vanlig torsdag. Det är i varje fall vad jag hoppas på.

Som för att bättra på allt så var det möte igår, och konferens idag, vilket bara det gör att jag måste stressa som bara den för att få ihop arbetsdagen. Både igår och idag har jag slocknat direkt jag kommit hem. Har just ”återuppstått” från en djup dvala, bara för att konstatera att det är lika bra att klä av sig och lägga sig igen, eftersom det är dags att lägga sig på riktigt.

Kommentera

